371b0523d5infos
0 varer
SettingsManage template
Logg inn X

Nedenstående salgs- og leveringsvilkår gjelder for alle leveranser


Ordrebekreftelse
Når du bestiller varer fra oss, behandler vi din ordre innen 24 timer og du mottar deretter en bekreftelse per e-post med informasjon om bestillingen din.
Dersom du betaler per kort vil kortet ditt først belastes når vi har godkjent din bestilling, og sendt deg din vare. Dersom en eller flere varer ikke kan leveres belastes du selvsagt ikke for dette.

Vi reserverer oss for at varen blir utsolgt og for prisfeil som kan oppstå. Av og til kan det hende at en vare du bestiller blir utsolgt før systemet vårt kan oppdatere dette. Dette hender som regel når flere bestiller samme vare samtidig.

Kortbetaling
Du har mulighet for å betale med bankkort via DIBS. Alle priser er inkl. mva, så fremst du ikke er på et passordbeskyttet forhandlerområde.
Velger du å betale med kort er det ingen ekstra avgift enn fraktkostnaden. Når du betaler med kort håndteres betalingen av vår betalingspartner DIBS for å garantere rask og sikker betaling.
Slik gjør du for å betale med kort:
- Først logger du inn. Når du har lagt produktene du vil handle i handlekurven din, går du videre til kassen.
- Velg kort som betalingsmåte. Siden oppdateres og flere felt kommer frem. Fyll ut disse.
- Pass på at alle opplysninger er korrekt utfylt før du går videre og gjennomfører kjøpet!
- Pengene reserveres på din konto. (Når pengene er reservert betyr det at de ikke er tilgjengelig for deg men heller ikke overført til oss). Pengene blir overført til oss når pakken sendes.

All informasjon sendes kryptert via sikre servere (SSL/HTTPS). Mer informasjon angående sikkerheten kan du lese mer om lenger ned på siden. Du kan selv kontrollere at informasjonen som sendes via Internett er sikker ved å se på adresselinjen som begynner med https:// (vanlig trafikk går via http://).


Sikkerhet
For våre kunders trygghet har vi i samråd med vår sikkerhetsekspert innført følgende rutiner for å øke sikkerheten ved kjøp.
• Vårt interne sikkerhetssystem blir varslet om en ordre mistenkes for å være bedrageri. Sikkerhetssystemet bygger på ulike parameter som er satt opp av vår sikkerhetsekspert og våre samarbeidspartnere.
• Om sikkerhetssystemet varsler velger vi å ikke levere aktuell bestilling. Av og til kan dette innebære at en bestilling som er helt i orden blir stoppet. Vi håper du som kunde har forståelse for dette da det gjelder din sikkerhet.
• Bedrageri/svindel politianmeldes og følges opp av vår sikkerhetspartner.
• Levering av bestillinger med høy verdi blir alltid utlevert til nærmeste utleveringssted.
• XO SPORT AS er en seriøs e-butikk som kun inngår avtaler med myndige personer eller mindreårige med foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år. Anser vi at mindreårige handler uten godkjennelse tar vi oss retten til å avstå fra å sende ut varer og sperre kundekontoen til denne personen.

Frakt og levering
Levering av varer anses som gjennomført når kunden har fått varen utlevert. Normal leveransetid er 2-6 virkedager. Visse produkter kan under høysesongen, eller ved høy belastning, ha noe lengre leveransetid. Dette får du beskjed om på e-post.

Varer sendes med Posten/Bring som er vår fraktleverandører. Vi står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser knyttet til vår fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, avvik kan forekomme.


Fraktpris
Du betaler kun en frakt, uavhengig av hvor mye du bestiller. Fraktprisen er kr. 125,- for bestillinger til Norge, og noe høyere for bestillinger til utlandet. Din fraktpris vises ved utsjekk. Enkelte varer har også fri frakt.

Angrerett
Du har alltid 14 dagers bytte- og returrett. For å kunne returnere må produktet være ubrukt. Original emballasje og eventuelle merkelapper skal legges ved returen. Om varen er returnert i uforsvarlig stand har vi rett til å nekte refusjon.

Reklamasjon
Eventuelle feil eller mangler ved produkter/varer levert fra oss, skal oppgis innen 2 måneder etter du har oppdaget feilen. Det er din plikt å angi, og forklare, hvordan feilen eller mangelen viser seg. Dersom du oppdager en feil ved varen, skal du rette henvendelsen direkte til oss. Du kan som utgangspunkt kun klage over feil som viser seg senest 2 år etter du har fått varen levert. For varer med begrenset holdbarhet er din klagemulighet avgrenset av holdbarhetsperioden vi har gitt deg beskjed om. Du kan som forbruker velge om varen skal repareres eller byttes. Unntakelsen til denne hovedregel er hvis bytting er umulig eller vil medføre uforholdsmessige store omkostninger.